Öldürüldükten sonraları gömülen çiftin davasında tanık kardeş konuştu

Kırşehir’dahi 2020 yılında öldürüldükten sonraları gömülen Vildan ve Osman Çelik çiftinin davasında Polat’in kardeşi görüngü gününü anlattı.

Edinilen bilgiye göre, Osman Polat’ten (25) vukuf alamayan yakınları, jandarmayı arayarak ihbarda bulunmuş, ihbar üstüne faaliyet başlatan güllabi ekipleri Osman Polat’in en son Kaman ilçesine vabeste Bayramözü köyünde olduğunu tayin etmişti. Köyde açık çapta taharri yapan ekipler, Osman Polat ve bakir evlendiği karısı Vildan Polat’i (24) toprağa gömülmüş halde ölmüş olarak bulmuş, olayla ilişik gözaltına alınan 9 dirilik tutuklanmıştı.

29 Aile günü ise tutuklu sanıklardan M.S., adli arama neredeyse erkin kalırken 26 Temmuz haset ise Vildan Polat’in annesi K.İ, ablası H.S. ve B.İ. suçun mahiyetinin trampa ihtimali ve mevkufiyet sürelerini göz önünde bulundurarak adli kontrol şartıyla erkin kalmıştı.

Uşak 1. Yavaş Ukubet Mahkemesi mahkeme salonunda tanıdık davaya 5 mevkuf nefer ve öldürülmüş Vildan Polat’in kardeşi B.İ. (18) Curcunalı ve Görüntülü Bilişim Sistemi (SEGBİS) ile katıldı. Tanık B.İ., ablası Vildan Polat’in dini nikahlı eşi R.İ. marifetiyle zedelenmek ve işkenceye maruz kaldığını, bundan kaynaklı evden kaçtığını söyledi. amma velakin ablasının boynuna, R.İ.’nin tümsekli takarak bile işkenceler yaptığını söyleyen B.İ., yapılan bu işkencelerden babası V.İ.’nin malumat sahibi olduğunu ancak “Onunla evlisin, bire bir molekül yapamam” diyerek tepki verdiğini belirtti. Vildan Polat’in Osman Polat’le olan ilişkisini de olaydan 2-3 kamer öncesinden öğrendiğini tabir fail B.İ., “Ablam kaçtıktan sonraları telefonla görüşüyordum. Galiba tıpkısı süre sonradan Osman abi ile evlendiklerini söyledi. Ev fertlerim ağız birliği ile babamın bati pestil olduğunu ablama söyleyerek gelmesi amacıyla ikna ettiler. Ablamlar gelmeden önceki dini nikahlı eşi geleceğini öğrenmiş. Babamlar odun kırarken babamın yanına gelerek ‘Vildan gelecekmiş’ dedi. Babam bile ‘Biliyorum, senin burada ne işin var. Sen git’ dedi. Annem ve babam onu gönderdi. Ablam geldiğinde evli olduklarını kimse bilmiyordu. Ablamlar geldikten sonra kuzenim geldi diye ben kapıyı açarken bir anda eniştem R.İ. ve abim R.İ. derun girdi, ellerindeki sopayla Osman abiye saldırdılar. Evdekiler ayırmaya çalışırken eniştem R.İ. mutfaktan aldığı bıçakla Osman abiyi bıçakladı, tehlikeli koku akmaya başlayınca dahi banyoya taşıdı. Banyoda benden ağırlık iplik ve eşarp istedi. Korktuğum için yüklemek zorunda kaldım. 1 saate mümasil benzeri süre sonraları Osman abiyi salona getirdiler. Yanlarındaki 2 leğene beniz üstü yatırıp kıyafetlerini birlikte sobada yaktılar. Gelgel kararınca annem Osman abiyi hastanelere götürmeleri üzere uğraştı ama annemi azarladılar, az buçuk müddet geçince birlikte Osman abiyi ve ablamı hastaneye götüreceklerini söyleyerek babam, abim, eniştem ve biraz akrabam evden çıktılar. İlk pespaye abim geldi, ağlayan annemi sakinleştirdi. Ego mutfakta otururken babam bana ‘Senin dahi kanını hakeza akıtırım’ dedi. Oradan feryat figan uzaklaşırken iri abim R.İ.’nin kanlı kıyafetlerini değiştirdiğini gördüm. Yaşanan olaydan bilahare eniştem R.İ.’nin ablama tabanca verdiğini ve Osman abiye sıkması istediğini, sıkmayınca üstelik ablama 3 halk, Osman gösterişli ise 6 halk dokunaklı ederek öldürdüğünü, tıpkısı ahir aktarılma da babamın talimatlarıyla ablam ve Osman abinin gömüldüğünü öğrendim” dedi.

Şahit B.İ.’nin dinlenmesinin peşi sıra vakfedilmiş şahısların ve avukatlarının tanık beyanına ilgilendiren savunmalarını dinlemesiyle alay malay mevkuf şahısların mevkuf hallerinin devamına ve mahkemenin ileri tıpkısı tarihe ertelenmesine karar verdi. – ÇELTEK

Share: