Muş domestik haberleri: Muş’taki göçerler sıcak bölgelere barhana etmeye başladı

Güneydoğu Küçük Asya Bölgesi’nden küçükbaş hayvanlarıyla alay malay Muş’a gelerek konaklayan göçerler, havaların soğuması dolayısıyla 2 bin 500 rakımlı yaylalardan kavrayışsız dönüşe geçti.

Güneydoğu illerinden Muş’un Komza Dağı ve Şenyayla bölgesine mevrut göçerler, mütehammil izansız dönüş yolculukları üzere hazırlıklara başladı. İlkbahar mevsimi ile Muş’un artımlı yaylalarında konaklayan göçerler, kısaca 4 kamer boyunca hayvanlarından elde ettikleri sütten peynir, sadeyağ, yoğurt ve hayvani mahsulat üretti. Geçimlerini hayvancılıkla sağlayan göçerler, havaların soğuması ile hamam bölgelere göç ediyor.

Bölgenin iklim yapısının hayvancılığa makul olmasından dünya özellikle yaz aylarında Muş’un yaylalarını tercih ettiklerini tamlayan sürü sahiplerinden Hamit Aslan, Kozma Dağı’nda kurdukları çadırlarda tahminî 5 ay geçirdiklerini söyledi. Geçimlerini hayvancılıkla sağladıklarını anlatan Aslan, “İlkbahar mevsimiyle buraya geldik. Bura hayvancılığa elverişli. Benzen ve peynir üretimimiz burada henüz mübarek oluyor. Burada elde ettiğimiz benzin ve peyniri satıyoruz. Tahminî 5 aydır buradayız. Havalar soğuduğu amacıyla küçükbaş hayvanlarımızı gönderdik. Bizde ailecek toparlanmaya başladık ve eşyalarımızın balaban bire bir kısmını kamyonlarla gönderdik. Küsurat eşyalarımızla buradan Batman’a dönüyoruz” dedi.

Diyarbakır’ın Vesile ilçesine sınırlanmış Kayahan köyünden Şenyayla bölgesine geldiğini belirten besicilerden Zeki Demir ise “İlkbaharda hayvanları serin yaylada otlatmak üzere geldik. 5 ay süre içre peynirimizi, yağımızı ve kışlık ihtiyaçlarımızı realizasyon ettik. Eşyalarımızı araçlara yükleyip gönderdik. Hayvancılık stabil tıpkısı iz amma geçimimizi hayvancılıkla sağlıyoruz. Yapılacak başka ayrımsız işimiz bulunmayan. Dedelerimizin, babalarımızın senelerce yaptığı hayvancılık mesleğini sürdürmeye çalışıyoruz” diyerek konuştu. – MUŞ