Bulgaristan, Türk turistlerin flaş rotası haline geldi

– Bulgaristan, Türk turistlerin flaş rotası haline geldi

SOFYA – Türk turistler Covid-19 salgınının arkası sıra yolculuk rotalarını Balkanlara çevirirken, Bulgaristan arz haddinden fazla yeğleme edilen ülkelerin başında geliyor.

Covid-19 salgınının arkası sıra bir nice hayat kullanılmamış gezi rotaları oluşturmaya başladı. Yunanistan, Kosova, Yıldız Makedonya ziyaretlerini içeren Balkan turlarıyla birçok seyyar tarihi güzellikleri yerinde rüyet fırsatı yakalıyor. Bulgaristan’a yıpranmamış ayrımsız kültür sanmak ve tarihi benzeri müzakere gerçekleştirmek için gelenlerin sayısı aşkın olsa birlikte “dede toprağını başlamak” isteyenler da çoğunlukta bulunuyor. Türkiye’den bir nice gezici üstelik yandaki talih Bulgaristan’a rastgele turlarla yolculuk ediyor. İstanbul, Dertli, Tekirdağ ve Çanakkale’üstelik mevcut çok sayıda cevelan acentesi, neredeyse her hafta Bulgaristan’a otobüslerle turistler gönderiyor. Turların başında ise başkent Sofya, Filibe, Varna, Nessebar ve Burgas bulunuyor. Kış turizmi için Bulgaristan’ı tercih edenler, Bansko ve Pamporovo kayak merkezlerini konuşma ediyor. Bansko ve Pamporovo, genişlik fazla ecnebi turisti da Türkiye’den karşılamaya hazırlanıyor. Albeni sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerinde seyrettiği bu günlerde kayak sezonu sekteye uğrasa da Sofya ve Filibe turlarına bağ çok balaban.

Turist rehberi Alexandar, Türklerin bölgeye iri bandaj gösterdiğini belirterek, “Yakın coğrafya olduğumuz için ve buradaki atmosferi beğendikleri amacıyla Filibe tercih edilen bir kayran oldu. Eski Filibe evleri, 18. ve 19. yüzyılın Osmanlı mimarisini gözler önüne seriyor. Türk turistlerden büyük iştiyak görüyoruz. Kıvançlı kalıyorlar. Buradaki ortamın keyfine hayran kalıyorlar” ifadelerini kullandı.

“Farklı kültürler ve fikriyat var”

Çanakkale’den mevrut Haysiyet Yunal, karı ayının güneşli havasını Sofya ve Filibe turuyla değerlendirmekten haddinden fazla bahtiyar olduğunu söyleyerek, “Bulgaristan’ı beğendim. Gayet evire çevire, enteresan geliyor. Bakir yerler örtmek, yeni mekanlar sarmak hoşuma gidiyor. O yüzden katıldım bu tuğra. Şu anda bile gayet memnunum. Bu hafta sonunu bakmak için geldim, havanın bile güzelce olması sebebiyle kar kamu başlamadan geçmiş serencam turları, hakeza Avrupa’nın girişinden başlayalım dedim. Memnunum. Türkiye’nin dışına çıkınca kültürlerin, temas devir gördüğümüz kültürlerin ayrımsız olmadığını görüyoruz. Farklı kültürler ve düşünceler var. Bunları gidermek vizyonumuzu artırıyor. Bu üstelik benim hoşuma gidiyor” dedi.

“Çocuklarımızın hele bitişik ülkeleri görmelerini çok istiyoruz”

Tura eşi ve iki kızıyla alay malay Çanakkale’den katılan Mehmet Çetince ise çocuklarına komşu ülkeleri yorumlamak istediğini belirtti. Havanın güzelliğinden faydalanarak bir gezi rotası çizdiklerini anlatım fail Zor, “Bulgaristan mail olmasından yağlık ve hars yerine bize çokça benzemesinden çevre düşkünlük ettiğimiz tıpkısı lokasyon. Çocuklarımızın birlikte alelhusus bitişik ülkeleri görmelerini çokça istiyoruz. O nedenle hafta sonunu görmek istedik. Havanın güzelliği üstelik fırsat oldu türkçesi. Çanakkale’den geldiğimiz amacıyla bizim açımızdan konuşu adına uygun ama Türkiye haddinden fazla nazik tıpkı büyüklük, diğer iller açısından uygun tamam mu onu bilemiyorum” dedi.

Emekliliğinin tadını gezerek ve görerek çıkardığını tabir eden Kadriye Kaytaz, “Çanakkale’den geliyoruz grupla. Birden hızlı hızlı gelişigüzel hafta buradayız. Atalarımızın kafile ettiği topraklarda, onların bıraktığı yerleri bürümek hepimize ayrı bire bir keyif veriyor. Bu coğrafyadan hasrolunmak beribenzer çokça zor. İlk öğün değil, ben 10’uncu yol geliyorum. Bundan önceki turlarımızda Sofya’nın merkezinde konaklayarak yapmıştık” açıklamasında bulundu.

Reşide Rahat, eşiyle gelişigüzel ikbal bağı oldukları Bulgaristan’ı turlar yardımıyla gezip gördüklerini söyleyerek, “Ata toprakları olduğu için, köklerimiz burada olduğu için geldik. Bu üçüncü gelişimiz. Haddinden Fazla beğeniyoruz” ifadelerini kullandı.

Reşide Şen’in eşi ise, “Bittabi kim beğeniyoruz, geliyoruz. Ağababa topraklarımızı konuşma edelim istiyoruz” dedi.

“Dede topraklarını geziyorum”

Müjdat ve Meryem Yersen çifti da hem Sofya, hem Filibe’yi haddinden fazla beğendiklerini anlatım ederken, hele çarkıt Osmanlı mimarisine benzeyen bozuk Filibe evlerinden haddinden fazla etkilendiklerini kaydetti. Buradaki tarihin fena hâlde korunduğu tamlayan Müjdat Yersen, “Filibe’dahi Osmanlı mimarine analog işlenmiş evler gördük. Korunmuşlar, sanırım bunlar UNESCO korumasında” ifadelerini kullandı.

Anne tarafının Selanik’ten, cet tarafının üstelik Rodop Dağları’ndan Bulgaristan’dan geldiğini belirten Meryem Yersen, “Ata topraklarını geziyorum. Zaman mutluyum” sözlerini kullandı.